2015. február 15., vasárnap

Romantikus könyvek:E.L.James- A sötét ötven árnyalata



Fülszöveg: 

Romantikus könyvek: E.L.James-A sötét ötven árnyalata
Romantikus könyvek: E.L.James-A sötét ötven árnyalata

A gyönyörű fiatal milliárdos, Christian Grey egyedi ízlésétől és sötét titkaitól elbátortalanodva Anastasia Steele kilép a kapcsolatból, és beindítja karrierjét a seattle-i könyvkiadónál. 
De a Christian iránt táplált vágy még mindig jelen van minden egyes ébredésénél, és amikor a férfi egy új megállapodást ajánl fel, Anastasia képtelen ellenállni. Újra lángra lobban perzselően érzéki viszonyuk, és Anastasia egyre többet tud meg sérült és megszállott „Ötven árnyalatának” szívszaggató múltjáról. Míg Christian belső démonaival harcol, Anastasiának szembe kell néznie a férfi korábbi partnerei iránt érzett dühével és féltékenységével, és meg kell hoznia élete legfontosabb döntését.



   Először is az első vége olyan nagy csattanóval zárult, hogy még az én állam is két emeletnyit zuhant, míg a másodiknak szerintem kellemes és romantikus, kicsit borzongató vége lett. (Ez az én átkom szeretem a bejegyzést a könyv végével kezdeni.) A különbség, hogy ha első rész után nem kapom meg azonnal ezt a könyvet, én hajat tépve képes lettem volna körbecsengetni a szomszédokat, hogy kinek van meg a folytatás... De mivel itt volt nem kellett rászorulnom arra, hogy zaklatásért lezárjanak... 
   Az első részre szerintem a sötétség, a fájdalom jellemző, míg itt számomra kibújtak a hajnal első napsugarai. Erre a részre a romantika a jellemző, vagy leginkább a meghitt pillanatok. Nekem olyan volt ez a rész, mint kora tavasszal, amikor kibújnak a hóvirágok. (Elnézést az ilyen hasonlatokért, de nekem tényleg ez jut először eszembe, amikor visszagondolok.) Ritkulnak a sötét fellegek és más hangulata lett az egész könyvnek. 


Romantikus könyvek- E.L.James-A sötét ötven árnyalata
Romantikus könyvek- E.L.James-A sötét ötven árnyalata



 Ha valaki az első részből hiányolta a forró tartalmon kívüli történetvezetést, akkor az most megkapja. Mert ebben a részben nemcsak a szereplőket ismerhetjük meg boldogságukkal, múltbéli fájdalmukkal együtt, hanem a hálón kívüli mindennapjaikat is, amibe azért a témához hűen becsusszan egynéhány pikáns jelenet, bár mondjuk én személy szerint nem bántam volna, ha főhőseink gyakrabban látogatják meg a játszószobát.
A történet az első rész izgalmas erotikusságából alaposan átment egy tucat-szerelmes-regénybe, amivel számomra az egész sztori kicsit vesztett a kezdeti bájából. De azért így is jó volt, sokszor aranyos.
A második rész az erotika és romantika mellett, már egy kis másfajta izgalmat is tartogat, ugyanis felütik fejüket Christian exei, akik közül az egyik kissé veszélyes. Továbbá egy férfi... khm féreg is bepofátlankodik a főpár kapcsolatába. Hogy ki az, és hogy jár, azt nem mondom el, csak annyit jegyeznék meg: tökös csaj vagy, Ana! :)
Az első könyv borzalmas magyar fordítása ebben a második kötetben már sokkal gyengébben mutatkozik. Helyes, mert így élvezetesebb volt az olvasás, noha a tartalom már nem is annyira, mint a szürke árnyalatánál. Túl gyengéd, túl romantikus lett az egész, olyan meseszerű, de több történettel, fordulattal rendelkezik ez a folytatás, ami mégis megvett, még ha picike csalódást is érzek.



Kedvenc idézetek:
 Annyira félek, hogy rám unsz, aztán elmész... és olyan leszek, mint egy árnyék. Mert szeretlek, és ha elhagysz, az olyan lesz nekem, mint a világ fény nélkül. Sötétben élnék. Nem akarlak elhagyni. Csak félek, hogy te hagysz el engem.

Önző vagyok. Azóta akarlak, hogy beestél az irodámba. Törékenyen szép vagy, őszinte, meleg, erős, szellemes, csábítóan ártatlan... Bármeddig folytathatnám. Lenyűgözöl. Kívánlak, és a gondolat, hogy valaki másé legyél, olyan, mintha kést döfnének sötét lelkembe.

Romantikus könyvek- E.L.James-A sötét ötven árnyalata
Romantikus könyvek- E.L.James-A sötét ötven árnyalata


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése