2015. március 11., szerda

Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás

Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás
Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás
Az új Abby tökéletes. Nem iszik, kerüli a káromkodást, a pólói kifogástalan rendben sorakoznak a szekrényében – azt hiszi, elegendő távolság választja el a múltjában rejlő sötétségtől. De amikor megérkezik a legjobb barátjával, Americával a főiskolára, az új élet felé vezető útja gyorsan megváltozik. Travis izmos testét tetoválások borítják, tipikus laza srác, azt testesíti meg, amire Abbynek szüksége van – és amit szeretne elkerülni. Abby távolságtartása felkelti a kíváncsiságát, és cselhez folyamodik egy egyszerű fogadás segítségével: ha ő veszít, önmegtartóztató marad egy hónapig, ha Abby marad alul a játszmában, Travisnél fog lakni ugyanennyi ideig. Travis nem is sejti, hogy a párjával hozta össze a sors, akármelyikük is nyer. Szerelem és játék keveredik a népszerű írónő, Jamie McGuire regényében, amely a fiatal olvasók körében nagy népszerűségre számíthat. Ne hagyd ki, játszd meg te is a tétjeidet! Szerinted Abby nyer vagy Travis? Vagy ebben a játékban nincsenek vesztesek?



 Travis Maddox a rosszfiú és nem csak kinézetre, de még a tettei is ezt bizonyítják. Vele kapcsolatban azonnal ellentmondásba ütköztem már az elején, amikor kiderül, hogy okos és szorgalmas, de dühkitörései és a lányokkal való bánásmódja miatt ezt a tényt sokan elfelejtik.  Az egyéjszakás kalandok híve, sok tetkóval, pimasz, öntelt, és a való világban szóba se állnék vele, de így mint kitalált szereplő mégis rajongtam érte.   Abby, az ártatlan és tökéletes lányt alakítja az elején, amíg ki nem derül a múltja, amit az írónő szörnyűnek festett le, de én mégsem éltem meg annak. Problémás múlttal rendelkezik, amiről nem igazán sokat tudunk meg, és ez volt az, ami engem nagyon zavart. Az első oldalakon úgy éreztem, hogy könnyű vele azonosulni, de a végére egyre jobban eltávolodtam tőle és már kezdett nagyon is az idegeimre menni. Néha már annyira dühített, hogy nem sajnáltam ribanc szócskát írni a jegyzeteimbe a neve mellé. Most, hogy kissé lehűtöttem magam, már kicsit túlzásnak érzem ezt a jelzőt ráaggatni, de akkor is a csajból néha sok volt.  America a legjobb barátnője Abby-nek és fogadott lelkiismerete,  a csajt könnyű megkedvelni, de néha már nem igazán értettem, hogy kinek az oldalán is állt.   Shepley Travis legjobb barátja és Americával jár.  Ebből adódóan a bonyodalmak is elég szépen halmozódtak, szegény fiúnak nem volt könnyű dolga, ha a vitákban valakit pártolni kellett.   A történet egy modern szerelmi dráma, annakminden szépségével, fájdalmával és bonyodalmával. Abby és Travis kapcsolatának alakulása nem meglepő, azt hiszem, még csak nem is újszerű. De éppen ezért jó olvasni, éppen ezért bújunk ki a bőrünkből, hogy olvashassuk már tovább, gördítsük már tovább a szálakat. A könyv első felét nem lehetett nem egyszerre elolvasni, vonzotta, elnyelte az embert, nem lehetett abbahagyni.

Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás
Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás


S hogy mit gondolok mégis erről az édes-bús kapcsolatról? Azt gondolom, bizony gyönyörű sorscsapás ez: amikor két lobbanékony, ezer lánggal égő ember egymásra talál, s nem lehet tudni, vajon kioltják-e egymás lángjait, vagy erdőtűzzé nagyítják azt... És nem tudom, melyik a jó megoldás? Egyáltalán van-e? 

Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás
Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás

Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás
Romantikus könyvek:Jamie McGuire- Gyönyörű sorscsapás



A könyv szerint van, hiszen a végkifejlet látszólag megoldja ezt a problémát. Én azt gondolom, azért ez egy kicsit tejszínhabos: a való világban nem így működnek a dolgok. Talán később, mikor már érettebb mindkét szereplő. Amikor már benőtt a fejük lágya - ahogy mondani szokás. Én egyelőre csak a gyermekséget, a zavart és a kora felnőttkorra jellemző bizonytalanságot látom bennük, és nem hiszem, hogy ahogy döntöttek, az bármire is válasz vagy megoldás lehet. Sőt, talán tovább bonyolítja a szálakat.

A történet maga egyébként élvezetes, fordulatos, a vége fele picit már kezdtem úgy érezni, mintha túl sok lenne a bonyodalom, de mégis olvasni akarod, egyszerűen muszáj tovább és tovább lapozni, ameddig csak bírod egy szusszal.
A stílusa könnyed, mai, fiatalos, humoros, mégis választékos és igényes, egyáltalán nem fordul át ócska szlengbe vagy lazaságba.
"Tudod, miért akarlak? Nem tudtam, hogy elveszett voltam, míg te meg nem találtál. Nem tudtam, mi a magány, amíg az első éjszakát nem töltöttem nélküled az ágyamban. Te vagy az egyetlen, aki tökéletes az életemben. Rád vártam, amióta csak élek."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése